Interviu Nicolai Beckers, CEO Telekom Romania pentru revista Telecom 2015!

Cum estimati ca a evoluat piata telecom locala, comparativ cu evolutia inregistrata la nivel regional?

beckersDaca ne uitam la nivel global, observam ca cele mai importante tendinte se manifesta si pe piata locala de telecom, fara diferente majore. Utilizatorii romani au acces la cele mai noi tehnologii, de indata ce acestea devin disponibile pe plan mondial. Spre exemplu, cresterea pe segmentul de date si adoptia accelerata a smartphone-urilor din ultimii ani sunt tendinte pe care le vedem si in Romania.

Cu toate acestea, piata locala de telecom ramane una dintre cele mai competitive din Europa in ceea ce priveste preturile. Romania ofera in prezent o retea de inalta calitate si se situeaza pe primele pozitii pe plan mondial din punctul de vedere al vitezei de acces la internet. Pentru clienti, acest lucru se traduce prin servicii de top, la preturi extrem de competitive, printre cele mai mici din Europa.

Pe de alta parte, in ultimii ani, Romania a fost o piata plina de provocari pentru operatori, tinand cont de nivelul scazut al venitului mediu per utilizator (ARPU), de aproximativ 5 EUR, si avand in vedere cadrul restrictiv de reglementare si supra-taxarea industriei de telecomunicatii.

Care sunt principalele evenimente care au marcat anul 2014, din perspectiva companiei dvs.?

2014 nu a fost un an usor, dar in ciuda tuturor provocarilor, am avut multe realizari de care suntem mandri. A fost anul procesului de rebranding, prin care am devenit Telekom Romania, de altfel cel mai mare eveniment de pe piata locala de telecom. Totodata, am lansat ofertele integrate fix-mobil, un alt eveniment marcant al activitatii noastre de anul trecut.

Toate acestea sunt rezultatul unui volum imens de munca, cu termene foarte stranse. Nivelul de energie investita a fost remarcabil, dar si rezultatele sunt pe masura: in doar 4 luni, am reusit sa ne reorganizam reteaua de vanzari, spre o convergenta fix-mobil, sa transformam complet reteaua de magazine, in linie cu standardele Deutsche Telekom, sa integram activitatile de relatii clienti intr-un singur call center, am creat un singur website, am lansat produse inovatoare, precum pachetele integrate fix-mobil sau Telekom TV, cu noua solutie de IPTV si o experienta multiscreen. Astazi, clientii nostri au la dispozitie solutii simplificate, personalizate si integrate fix-mobil, precum si servicii TV si de entertainment, toate pe o singura factura.

In ceea ce priveste segmentul utilizatorilor rezidentiali, ofertele integrate fix-mobil au inregistrat rezultate foarte bune pana in momentul de fata – avem 46.000 de clienti noi care au optat pentru aceste servicii.

In acelasi timp, pe segmentul business, ne-am consolidat pozitia de lider pe piata serviciilor de telefonie fixa si de date premium, atat in ceea ce priveste numarul de linii, cat si din punctul de vedere al veniturilor.

In prezent, putem spune ca oferim clientilor nostri o experienta completa, atat pe segmentul rezidential, cat si pe segmentul business, indiferent de marime sau de nevoile specifice de comunicare. Cu alte cuvinte, clientii noi Telekom Romania isi doresc servicii complete de entertainment si comunicatii si servicii IT&C la cheie, nu doar cele mai mici preturi.

Noi oferim aceste servicii prin intermediul unei retele care se afla in permanenta dezvoltare si care, in momentul de fata, permite clientilor conectivitate la viteze superioare in toata tara – reteaua noastra 4G acopera peste 50% din mediul urban, la care se adauga o retea FTTH solida.

Serviciul de date mobile s-a dovedit un motor de crestere important, dublandu-se in 2014, in comparatie cu 2013, corelat cu o crestere de 35% pe segmentul smartphone-urilor raportat la numarul total de telefoane vandute in 2014, in comparatie cu 2013. De asemenea, am inregistrat o crestere semnificativa a numarului de clienti 4G, care aproape s-au triplat in Q4 comparativ cu Q3, cresterea fiind de 287%.

Cu Telekom TV am intrat intr-o noua era a experientei TV pentru consumatori: continut exclusiv, o experienta mai personala, interactiva, cu focus pe entertainment, pe toate tipurile de ecrane: TV, PC, laptop-uri, tablete si smartphone-uri.

In plus, am reusit sa obtinem venituri cumulate de peste 1 miliard euro in 2014 si sa ne mentinem o pozitie stabila, in ciuda impactului puternic al scaderii tarifelor de interconectare atat pentru telefonia fixa, cat si pentru telefonia mobila, la care se adauga noi taxe introduse anul trecut.

Care sunt principalele directii de dezvoltare care se prefigureaza la nivel local?

Pe segmentul rezidential, am inceput sa vedem o evolutie a pietei catre o abordare integrata, cu accent mai mare pe valoare si mai putin pe pret. Consumatorii incep sa aprecieze din ce in ce mai mult ofertele integrate si cred ca acesta este viitorul: voce, date si entertainment, toate de la acelasi operator. As mentiona in mod special experienta multiscreen ca un segment foarte interesant. Serviciile de comunicare integrata si entertainment reprezinta viitorul pietei de telecom.

Pe segmentul business, companiile cauta din ce in ce mai mult solutii la cheie, care sa le ajute sa fie mai competitive. Printre ariile cu crestere semnificativa pe segmentul B2B putem mentiona M2M si Cloud, cu impact direct asupra productivitatii si competitivitatii.

Pentru Telekom Romania, 2015 este un an in care vom consolida ceea ce am inceput in 2013: obiectivul nostru este de a deveni operatorul integrat numarul unu, cu o pozitie sustenabila pe toate segmentele si cu un nou model de eficienta operationala. In ceea ce priveste investitiile, prioritatile noastre vor ramane dezvoltarea retelelor FTTH si 4G.

In mod cert, piata a crescut in 2014, in linie cu tendinta generala pozitiva pe segmentul de servicii. Cred ca aceasta tendinta se va mentine si in 2015, si vom vedea o crestere semnificativa in special pe segmentul de date mobile. Mai este mult loc de crestere pe piata romaneasca; as spune ca este departe de a fi saturata.

De asemenea, in 2015, piata va continua tendinta de consolidare, o tendinta valabila, de altfel, peste tot in Europa.

In contextul unei piete telecom supra-reglementate in unele domenii si prea laxa in altele, cat de utila este interactiunea cu autoritatile, dar si cu restul competitorilor, in cadrul unei conferinte precum Ziua Comunicatiilor?

Care sunt principalele beneficii pe care vi le ofera participarea la un astfel de eveniment?

Investitiile in industria noastra depind de dezvoltarea pietei si de cadrul de reglementare. Fiind o industrie care se bazeaza pe infrastructura, avem nevoie de miliarde in investitii pentru a construi si a extinde reteaua, pentru a acoperi in viitor cererea de trafic de date, peste tot in Europa. De aceea, supra-taxarea industriei de telecomunicatii este extrem de contra-productiva din acest punct de vedere.

Industria si autoritatile ar trebui sa lucreze impreuna in continuare, pentru a ajunge la o formula de taxare echitabila si corecta, dar si la un cadru de reglementare stabil si predictibil, care sa permita tuturor jucatorilor de pe piata sa isi atinga obiectivele de business.

Desigur, evenimente precum Ziua Comunicatiilor, care a devenit deja o traditie pe piata locala, sunt oportunitati excelente pentru operatori si autoritati de a-si impartasi viziunea si preocuparile si de a gasi cele mai potrivite solutii pentru a asigura o dezvoltare sanatoasa a acestei industrii.

Pentru alte informatii despre eveniment, va rugam sa ne contactati la:

Echipa ZCOM
E-mail: [email protected]
Tel. fix: 021 410. 79. 62
Mobil: 0724.027.720


Trimite acest mesaj catre prietenii tai!

Organizatori

 
agnor
 
its events